Аб'ём продажу новых аўто дасягне сёлета дна
Да такой высновы прыйшлі аналітыкі міжнароднага аўтамабільнага холдынгу
Паводле меркавання дырэктара Аддзялення стратэгічнага развіцця холдынгу
Эксперт адзначыў, што развіццё цывілізаванага аўтарынку ў Беларусі будзе поўнасцю вызначацца тэрмінамі і рэальнымі захадамі па фарміраванні Мытнага саюза, а затым і Адзінай эканамічнай прасторы Расіі, Беларусі і Казахстана. У выпадку захавання ў Беларусі розніцы ў пошлінах не на карысць юрыдычных асоб рынак новых аўтамабіляў будзе і далей стагнаваць,
а ў аб`ёме імпарту аўтамабіляў пераважная большасць (больш як 90%) будуць складаць ужываныя машыны.Акрамя таго, адзначыў эксперт, нават са сціплага аб`ёму новых аўтамабіляў значная частка будзе набывацца фізічнымі асобамі на рынках суседніх краін (у Польшчы, Літве і іншых) і ўвозіцца ў Беларусь па льготных імпартных пошлінах, фактычна папаўняючы падаткамі бюджэты іншых дзяржаў.
Паводле меркавання аналітыкаў холдынгу,
зусім іншы сцэнарый чакае беларускі аўтарынак у тым выпадку, калі ўсе дасягнутыя міждзяржаўныя дамоўленасці будуць выконвацца.Гэта азначае, што з 1 ліпеня 2011 года пошліны для фізічных асоб у Беларусі павінны быць павышаныя да расійскага ўзроўню, а з 1 студзеня 2013 года (пасля паўтарагадовага «каранціну» для машын, увезеных фізічнымі асобамі Беларусі па нізкіх стаўках) мытнае афармленне машын, якія перамяшчаюцца паміж Расіяй і Беларуссю, будзе поўнасцю спынена. У выніку будзе сфарміраваны практычна агульны аўтамабільны рынак у Мытным саюзе, які дзейнічае па адзіных правілах гульні, лічаць у
Як мяркуюць аналітыкі холдынгу, структура беларускага аўтарынку, пачынаючы з сярэдзіны 2011 года, пачне хутка зрушвацца ў бок расійскай — зніжэнне імпарту ўжываных аўтамабіляў, рост увозу новых аўтамабіляў, у тым ліку іншамарак расійскай зборкі. Рынак Беларусі, які цяпер знаходзіцца значна ніжэй за свой патэнцыял, будзе дэманстраваць высокія тэмпы росту. З часам магчымы прыток замежных інвестыцый, найперш з Расіі — напрыклад, будаўніцтва дылерскіх цэнтраў у Мінску буйнымі расійскімі аўтамабільнымі холдынгамі.
Нагадаем, што ў выніку ўступлення Беларусі ў Мытны саюз стаўкі мытных пошлін на ўвазныя аўтамабілі для юрыдычных асоб зраўняліся з расійскімі. Пры гэтым стаўкі такіх пошлін для фізічных асоб пакуль засталіся ранейшымі.
Аляксей Арэшка, БелаПАН