У Мінску адкрылася першая выстава стрыт-арт-мастакоў
22.10.2014 22:57
—
Новости Общества
У Цэнтры сучасных мастацтваў 21 кастрычніка адкрылася выстава беларускіх і бразільскіх стрыт-арт-мастакоў. Яна стала працягам фестываля Vulica Brasil, які стартаваў 9 кастрычніка. Такая падзея ў Мінску адбываецца ўпершыню.
Беларускія і бразільскія мастакі за тры дні падрыхтоўкі да выставы стварылі ў Цэнтры сучасных мастацтваў "вуліцу стрыт-арта".
"Тут можна пачуць пах стрыт-арта – гэта стварае добрую атмасферу", – жартам адзначыў падчас урачыстага адкрыцця намеснік кіраўніка Цэнтра Дзяніс Барсукоў. Сапраўды, у некаторых пакоях дагэтуль выразна адчуваецца пах фарбы. "Нам трэба пераймаць вельмі добры досвед Бразіліі, дзе стрыт-арт падтрымліваецца і грамадствам, і дзяржавай", – таксама адзначыў ён.
У Сан-Паўлу кожны год на працягу месяца праходзіць фестываль Graffiti Fine Art Biennial, але арганізаваць такое мерапрыемства ў Мінску – не самая лёгкая задача. Фестываль стаў магчымы дзякуючы работнікам амбасады Бразіліі ў Беларусі, якія працавалі над сваім праектам цягам трох месяцаў "дні і ночы напралёт".
Усе пакоі – міні-рэзідэнцыі мастакоў – будуць трансфармавацца цягам трох тыдняў выставы. "Гэта жывая прастора – можа, прыйдуць вандалы і ўсё затэгяць", – жартуе Міла Котка.
Кожны з удзельнікаў дэманструе рэчы, над якімі ён працаваў раней, але большасць з іх былі зроблены адмыслова пад экспазіцыю выставы. "Для кожнага стрыт-арт – гэта сваё мастацтва, яны не аб'ядноўваюць гэта пад адно вызначэнне", – тлумачыць куратар выставы Каміла Янушкевіч.
"Нельга сказаць, што выстава – гэта аб'ектыўны зрэз або дэманстрацыя ўсяго беларускага стрыт-арта, – распавядае Алег Ларычаў, каардынатар праекта Signal. – Гэта суб'ектыўны праект, дзе мы пастараліся паказаць у беларускім стрыт-арце тых, хто апошнім часам актыўны і з нашага пункту гледжання цікавы. Гэта жывы працэс, многае рабілася спантана і будзе дапаўняцца падчас выставы. Дзякуй Цэнтру сучасных мастацтваў за нервы, бо тут нельга было маляваць і клеіць на сцены, але, як аказался, усё можна. Цягам года мы пастаянна спрабуем даказаць, што ўсё, што нельга, – можна. Можна маляваць на фасадах у горадзе, можна маляваць без эскізаў, можна ўзгадняць фасады постфактум. Галоўнае – ініцыятыва".
Выстава працуе да 6 лістапада.
Беларускія і бразільскія мастакі за тры дні падрыхтоўкі да выставы стварылі ў Цэнтры сучасных мастацтваў "вуліцу стрыт-арта".
"Тут можна пачуць пах стрыт-арта – гэта стварае добрую атмасферу", – жартам адзначыў падчас урачыстага адкрыцця намеснік кіраўніка Цэнтра Дзяніс Барсукоў. Сапраўды, у некаторых пакоях дагэтуль выразна адчуваецца пах фарбы. "Нам трэба пераймаць вельмі добры досвед Бразіліі, дзе стрыт-арт падтрымліваецца і грамадствам, і дзяржавай", – таксама адзначыў ён.
У Сан-Паўлу кожны год на працягу месяца праходзіць фестываль Graffiti Fine Art Biennial, але арганізаваць такое мерапрыемства ў Мінску – не самая лёгкая задача. Фестываль стаў магчымы дзякуючы работнікам амбасады Бразіліі ў Беларусі, якія працавалі над сваім праектам цягам трох месяцаў "дні і ночы напралёт".
Праект пачынаўся з ідэі другога сакратара амбасады Даніла Тэафіла Коста прывезці ў Мінск Ціньё (Валтэр Намура) – паважанага і вядомага ва ўсім свеце мастака.
"Ідэя перарасла ў сапраўдны блокбастар дзякуючы таму, што арганізатары за тры месяцы на сваім шляху сустрэлі шмат зацікаўленых партнёраў", – расказала прадзюсар фестываля Міла Котка. Працягваецца дабрачынны збор сродкаў на правядзенне фестываля – на сёння для ўвасаблення планаў не хапае сумы ў 3 тысячы еўра.
"Ідэя перарасла ў сапраўдны блокбастар дзякуючы таму, што арганізатары за тры месяцы на сваім шляху сустрэлі шмат зацікаўленых партнёраў", – расказала прадзюсар фестываля Міла Котка. Працягваецца дабрачынны збор сродкаў на правядзенне фестываля – на сёння для ўвасаблення планаў не хапае сумы ў 3 тысячы еўра.
Выстава прадстаўляе творчасць двух бразільскіх мастакоў (Валтэр Намура і Ражэрыо Фернандэс) і дзесяці беларусаў (Яўген Cowek Мацюта, Сяргей Паўлавец, Сяргей Izum, Аляксандр Юшчанка, Сяргей Frokos, Ілля NT, Ulysses Nevmer, Hade, Contra, Марат RGB).
Бразільцы прыехалі ў Мінск са сваімі працамі.
На жаль, у сувязі з сямейнымі абставінамі сусветна вядомыя браты OSGEMEOS адклалі свой прыезд у Мiнск. На старонцы фестываля ў Facebook з'явіўся іх афіцыйны зварот да мінчукоў. OSGEMEOS распісвалі самалёт для зборнай Бразіліі па футболе ў гэтым годзе, працавалі сумесна з Бэнксі ў Нью-Ёрку ў 2013 годзе, а таксама ў рамках іншых міжнародных праектаў. Працы OSGEMEOS з’яўляюцца неад’емнай часткай любога каталога па сучасным гарадскім мастацтве. У Мінску іх праца плануецца на сцяне па адрасе вуліца Энгельса, 34 – побач з амбасадай Бразіліі ў Беларусі.
Бразільцы прыехалі ў Мінск са сваімі працамі.
На жаль, у сувязі з сямейнымі абставінамі сусветна вядомыя браты OSGEMEOS адклалі свой прыезд у Мiнск. На старонцы фестываля ў Facebook з'явіўся іх афіцыйны зварот да мінчукоў. OSGEMEOS распісвалі самалёт для зборнай Бразіліі па футболе ў гэтым годзе, працавалі сумесна з Бэнксі ў Нью-Ёрку ў 2013 годзе, а таксама ў рамках іншых міжнародных праектаў. Працы OSGEMEOS з’яўляюцца неад’емнай часткай любога каталога па сучасным гарадскім мастацтве. У Мінску іх праца плануецца на сцяне па адрасе вуліца Энгельса, 34 – побач з амбасадай Бразіліі ў Беларусі.
Усе пакоі – міні-рэзідэнцыі мастакоў – будуць трансфармавацца цягам трох тыдняў выставы. "Гэта жывая прастора – можа, прыйдуць вандалы і ўсё затэгяць", – жартуе Міла Котка.
Кожны з удзельнікаў дэманструе рэчы, над якімі ён працаваў раней, але большасць з іх былі зроблены адмыслова пад экспазіцыю выставы. "Для кожнага стрыт-арт – гэта сваё мастацтва, яны не аб'ядноўваюць гэта пад адно вызначэнне", – тлумачыць куратар выставы Каміла Янушкевіч.
"Нельга сказаць, што выстава – гэта аб'ектыўны зрэз або дэманстрацыя ўсяго беларускага стрыт-арта, – распавядае Алег Ларычаў, каардынатар праекта Signal. – Гэта суб'ектыўны праект, дзе мы пастараліся паказаць у беларускім стрыт-арце тых, хто апошнім часам актыўны і з нашага пункту гледжання цікавы. Гэта жывы працэс, многае рабілася спантана і будзе дапаўняцца падчас выставы. Дзякуй Цэнтру сучасных мастацтваў за нервы, бо тут нельга было маляваць і клеіць на сцены, але, як аказался, усё можна. Цягам года мы пастаянна спрабуем даказаць, што ўсё, што нельга, – можна. Можна маляваць на фасадах у горадзе, можна маляваць без эскізаў, можна ўзгадняць фасады постфактум. Галоўнае – ініцыятыва".
Выстава працуе да 6 лістапада.
Праграма фестываля Vulica Brasil
22 кастрычніка ў 18.00 – мультымедыя-прэзентацыя праекта Vulica Brazil і творчая сустрэча з бразільскімі мастакамі Валтэрам Tinho Намурам з Сан-Паулу, Ражэрыо Фернандэсам з Белу-Арызонці ў кінаклубе Blow up Цэнтра сучасных мастацтваў.
23 кастрычніка ў 20.00 – творчы арт-вечар у клубе "Хуліган" (вул. Кастрычніцкая, 16). Музычная падтрымка ад Plavsky, Davydov, Gata, Papa Bo. Уваход вольны.
29 кастрычніка ў 18.00 – паказ кінафільмаў пра вулічнае мастацтва і іх абмеркаванне ў кінаклубе Blow up Цэнтра сучасных мастацтваў.
30 кастрычніка ў 18.00 – лекцыя мастацтвазнаўцы, куратара выставы Камілы Янушкевіч пра гісторыю беларускага стрыт-арту, прэзентацыя праектаў беларускіх мастакоў і супольнасці Signal.
31 кастрычніка ў 18.00 – сучасныя інтэрактыўна-адукацыйныя курсы беларускай мовы "Мова нанова" з тэмай "Мастацтва вуліц". Выкладае рэгіянальны выкладчык Юля Траццяк (Баранавічы). У 20.00 – стрыт-арт-аўтапаці ў Чырвоным дворыку. Музычная падтрымка ад I.F.U, Zagortsev, Gaamer, Induus.
6 лістапада ў 18.00 – закрыццё выставачнага праекту ў Цэнтры сучасных мастацтваў; лайфпэйцінг (Live painting) ад мастака Khvostov (Гомель), Hade (Орша), Ulysses Nevmer (Гомель); воркшоп ад праекта Tame 69 Custom Boards (Рэчыца/Мінск) па роспісе скейтборда; воркшоп ад Сяргея Izum (Ліда) па трафарэце.
9 лістапада – інсталяцыя макета бразільска-беларускага горада на плошчы Якуба Коласа.