МАЗовский форум в поддержку диктатуры?
Организаторы так называемого Европейского форума, который пройдет в эту субботу в ДК МАЗ, своими задачами видят «организацию контроля за диалогом правительства Беларуси и ЕС» и «обучение взаимодействию с властью».
В редакцию сайта charter97.org попали рабочие документы этого собрания. Мы считаем, что нашим читателям просто необходимо с ними ознакомиться.
РЭЗАЛЮЦЫЯ БЕЛАРУСКАГА ЕЎРАПЕЙСКАГА ФОРУМУ
МЫ, удзельнікі Беларускага Еўрапейскага Форуму,
- усведамляючы адказнасць за будучыню Беларусі,
- імкнучыся да пабудовы ў Беларусі дэмакратычнага, свабоднага, справядлівага і заможнага грамадства,
- разумеючы Беларусь як неад’емную частку еўрапейскай цывілізацыі, заснаванай на спадчыне антычнасці, хрысціянства, Адраджэння і Асветніцтва,
- прызнаючы, што інтэграцыя Беларусі ў еўрапейскую палітычную, эканамічную і культурную супольнасць ёсць неабходным чыннікам доўгатэрміновага развіцця Беларусі і гарантыяй дабрабыту, свабоды і абароненасці яе грамадзянаў,
ЗАЯЎЛЯЕМ пра нашу падтрымку інтэграцыі Беларусі ў еўрапейскую супольнасць і наш намер спрыяць паглыбленню стасункаў Беларусі з Еўрапейскім саюзам;
ПРЫМАЕМ да ўвагі распачаты дыялог паміж урадам Беларусі і Еўрапейскім саюзам і настойваем на канструктыўных, узаемавыгадных, празрыстых і паслядоўных дзеяннях на карысць нашых народаў на глебе павагі да каштоўнасцяў чалавечай годнасці, свабоды, дэмакратыі, прававой дзяржавы і правоў чалавека;
УХВАЛЯЕМ далучэнне Беларусі да праграмы Усходняга партнёрства Еўрапейскага саюзу і разглядаем паўнавартасны ўдзел нашай краіны ў гэтай праграме як гістарычны шанец Беларусі далучыцца да еўрапейскай сям’і народаў;
ВЫКАЗВАЕМ заклапочанасць недастатковымі дзеяннямі беларускага ўраду па лібералізацыі палітычнага і эканамічнага жыцця ў краіне і лічым недапушчальным ужыванне рэпрэсіяў супраць палітычных апанентаў у Беларусі;
ЗАКЛІКАЕМ дзяржаўныя структуры Беларусі, інстытуты і грамадзянаў Еўрапейскага саюзу спрыяць пашырэнню міжасабовых кантактаў паміж Беларуссю і краінамі Еўрапескага саюзу праз:
- спрашчэнне працэдуры атрымання візаў, зніжэнне аплаты за візы і паступовую адмену візавага рэжыму;
- пашырэнне эканамічных кантактаў, у першую чаргу ў плане падтрымкі малога і сярэдняга бізнесу, прывядзення беларускага заканадаўства да еўрапейскіх стандартаў, забеспячэння энергетычнай бяспекі Беларусі і ўсяго ўсходнееўрапейскага рэгіёну;
- падтрымку супрацоўніцтва паміж грамадскімі арганізацыямі і навучальнымі ўстановамі;
- стварэнне камітэту Беларусь-ЕС ў рамках Форуму грамадзянскай супольнасці праграмы Усходняга партнёрства;
ПАТРАБУЕМ ад беларускіх уладаў:
- паважаць свабоду сродкаў масавай інфармацыі, свабоду сумлення і веравызнання, свабоду сходаў і асацыяцыяў у Беларусі;
- прыняць больш дзейсныя меры па эканамічнай лібералізацыі, гарантаванні адкрытага і справядлівага выбарчага працэсу і аднаўленні мясцовага самакіравання ў Беларусі;
- прыспешыць нармалізацыю юрыдычных стасункаў Беларусі з ЕС, у прыватнасці падпісанне пагаднення аб Партнёрстве і супрацоўніцтве і далучэнне да Еўрапейскай палітыкі суседства;
- адмяніць візавы рэжым для грамадзянаў ЕС.
Для дасягнення сфармуляваных Форумам мэтаў МЫ ПРЫМАЕМ Праграму дзеянняў і РАСПАЧЫНАЕМ Еўрапейскую ініцыятыву, адкрытую для ўсіх зацікаўленых суб’ектаў.
ЗАПРАШАЕМ Раду Еўрапейскай Інтэграцыі далучыцца ў якасці экспертнай структуры да рэалізацыі Праграмы дзеянняў.
ЗАКЛІКАЕМ усе структуры грамадзянскай супольнасці Беларусі далучыцца да нашай працы.
ЗАЯЎЛЯЕМ пра гатоўнасць да супрацоўніцтва з органамі ўлады па абароне беларускіх нацыянальных інтарэсаў і паглыбленні інтэграцыі Беларусі з Еўрапескім саюзам пры ўмове выканання вышэйзгаданых патрабаванняў.
БЕЛАРУСКІ ЕЎРАПЕЙСКІ ФОРУМ: ПРАГРАМА ДЗЕЯННЯЎ
1. МЭТА ПРАГРАМЫ ДЗЕЯННЯЎ:
Спрыянне набліжэнню Беларусі да Еўрапейскага саюзу.
Еўрапейская інтэграцыя адпавядае нацыянальным інтарэсам Беларусі. Яна дае шанец на росквіт краіны і рэалізацыю яе багатага чалавечага патэнцыялу, гарантуе незалежнасць Беларусі і захаванне яе нацыянальнай самабытнасці. Наша стратэгічная мэта – еўрапейская будучыня Беларусі. Нам кажуць, што Беларусь у Еўропе «ніхто не чакае», але насамрэч чакаць не хочам мы. Мы гатовыя дзейнічаць ужо зараз, каб максімальна наблізіць Беларусь да ЕС.
2. ЧАГО МЫ ХОЧАМ ДАМАГЧЫСЯ:
• вырашыць найбольш вострыя эканамічныя праблемы беларусаў;
• зрэалізаваць чалавечы патэнцыял ў краіне, гарантаваць палітычныя і грамадзянскія свабоды кожнага беларуса;
• усталяваць вяршынства закону і спыніць палітычныя рэпрэсіі;
• наблізіць Беларусь да еўрапейскіх стандартаў ва ўсіх сферах жыцця.
3. НАША ЗАДАЧА – дамагчыся, каб інфармацыя пра перавагі еўрапейскай інтэграцыі стала даступнай для кожнага беларуса, каб максімальна большая колькасць нашых грамадзянаў ужо ў найбліжэйшы час скарысталася з супрацоўніцтва з ЕС.
4. НАШЫ ДЗЕЯННІ будуць ажыццяўляцца ў двух кірунках: унутраным і замежным.
4.1 Дзейнасць унутры Беларусі.
Дзеянні ўнутры Беларусі будуць скіраваныя на ўсе тры сектары грамадства : дзяржаўны, прыватны і грамадскі.
- Дзяржаўны. Асноўныя кірункі дзейнасці будуць складацца з інфармавання пра перавагі еўраінтэграцыі, уцягвання ў дыялог з еўрапейскімі структурамі, прадстаўлення адукацыйных і кансультацыйных паслугаў.
- Прыватны. Дзейнасць, скіраваная на прыватны сектар, сканцэнтруецца на інфармаванні пра перавагі еўраінтэграцыі, арганізацыі навучальных паездак і на іншых спосабах абмену досведам. Акрамя гэтага, будзе праведзеная кампанія па зніжэнні коштаў і спрашчэнні працэдуры атрымання шэнгенскіх візаў.
- Грамадскі. У грамадскім сектары дзейнасць будзе скіраваная на падтрымку мясцовага актывізму праз стварэнне адмысловых платформаў (еўрапейскія клубы), навучанне ўзаемадзеянню з уладай, праектнаму менеджменту, фінансавым дысцыплінам. Будзе праводзіцца інфармаванне насельніцтва аб еўрапейскай інтэграцыі і еўрапейскіх інстытутах, арганізавана каардынацыя дзейнасці грамадскіх арганізацыяў у межах Форуму грамадзянскай супольнасці (ФГС).
-
На 2010—2011 гг. прыярытэтнымі нам бачацца наступныя крокі.
4.4.1 Выкарыстанне дыялогу Беларусі з Еўрасаюзам для максімальнага пашырэння палітычных і грамадзянскіх свабодаў у краіне. Наша задача – гэта грамадскі кантроль за ходам дыялогу, а таксама прапанова сцэнароў, якія былі б успрынятыя ўсімі бакамі дыялогу:
• правядзенне маніторынгу сітуацыі з правамі чалавека ў краіне;
• узняцце тэмаў, якія мусяць быць на парадку дня дыялогу;
• прапанова адпаведнага парадку дня і магчымых дзеянняў для беларускай грамадзянскай супольнасці.
4.1.2 Інфармаванне грамадзянаў краіны пра перавагі еўрапейскай інтэграцыі, магчымасці супрацоўніцтва ЕС з Беларуссю:
• правядзенне агульнанацыянальнай кампаніі «Што ЕС можа даць табе, тваёй сям’і, тваёй краіне», арыентаванай на розныя сацыяльныя групы;
• правядзенне інфармацыйных кампаній, скіраваных на развянчанне негатыўных міфаў пра ЕС;
• арганізацыя інфармацыйнай працы з беларусамі, якія найчасцей выязджаюць за мяжу;
• прадукаванне і распаўсюд прафесійнай інфармацыі для экспертаў і адмыслоўцаў.
4.1.3 Правядзенне кампаніі, скіраванай на зніжэнне коштаў і спрашчнне пацэдураў атрымання шэнгенскіх візаў:
• арганізацыя агульнанацыянальнага збору подпісаў пад зваротам да ўраду Беларусі, еўрапейскіх інстытутаў і краінаў-сябраў ЕС;
• арганізацыя прэсавай кампаніі «Што твой урад мусіць зрабіць, каб знізіўся кошт шэнгенскіх візаў»;
• правядзенне даследаванняў, скіраваных на развянчанне стэрэатыпаў з боку ЕС (у прыватнасці, пра магчымыя памеры міграцыі), дэманстрацыю ўплыву вольнага перасоўвання на палітычную і грамадскую свядомасць;
• арганізацыя мерапрыемстваў, скіраваных на вырашэнне тэхнічных пытанняў, звязаных з спрашчэннем візавага рэжыму.
4.1.4 Наладжванне прафесійнага і экспертнага дыялогу з мэтай большага заангажавання ЕС у беларускія справы:
• стварэнне экспертных і аналітычных пляцовак для прафесійных кантактаў паміж беларускімі і еўрапейскімі экспертамі;
• арганізацыя аналітычнай працы, скіраванай на адаптацыю беларускага заканадаўства да еўрапейскага права;
• распрацоўка рэгіянальных праграмаў развіцця і інвестыцыйных праектаў для рэгіёнаў Беларусі;
• распрацоўка і распаўсюд альтэрнатыўных праграмаў забеспячэння энергетычнай бяспекі Беларусі;
• правядзенне, з прыцягненнем еўрапейскіх экспертаў, незалежнай экспертызы праектаў, запланаваных беларускімі ўладамі, у прыватнасці праекту пабудовы беларускай АЭС;
• спрыянне абмену досведам паміж беларускім дзяржаўным апаратам і еўрапейскімі структурамі, у прыватнасці ў справе рэформаў, рэструктурызацыі, сацыяльнай абароны насельніцтва.
4.1.5 Падтрымка праеўрапейскіх ініцыятываў беларускіх грамадзянаў:
• стварэнне адмысловых еўрапейскіх платформаў у рэгіёнах для развіцця грамадскага актывізму (еўрапейскіх клубаў), навучанне ўзаемадзеянню з уладай, праектнаму менеджменту, фінансавым дысцыплінам і г.д.;
• спрыянне рэгіянальным праектам, скіраваным на інтэграцыю Беларусі з ЕС, і пашырэнню прафесійных і міжасабовых кантактаў з ЕС;
• пашырэнне ўдзелу беларускіх недзяржаўных арганізацыяў (НДА) у супрацоўніцтве з структурамі ЕС.
4.2 Дзейнасць па-за межамі Беларусі.
4.2.1 Давядзенне меркавання беларускага грамадства да грамадзянаў ЕС, урадаў краінаў-сябраў і еўрапейскіх інстытутаў:
• арганізацыя і ўдзел у міжнародных канферэнцыях, прысвечаных абмеркаванню «беларускага пытання»;
• публікацыі ў еўрапейскіх СМІ пра сітуацыю ў Беларусі і прапановы па ўдасканаленні палітыкі ў дачыненні да Беларусі;
• пераклад і публікацыя артыкулаў беларускіх аналітыкаў і грамадскіх дзеячаў у заходніх медыях;
• ініцыяванне абмеркавання беларускіх пытанняў у межах Форуму грамадзянскай супольнасці;
• падрыхтоўка заяваў, зваротаў і маніторынгаў для структураў ЕС, міжнародных арганізацыяў і еўрапейскіх СМІ і НДА.
4.2.2 Лабіяванне ў ЕС і міжнародных арганізацыях рашэнняў, якія будуць спрыяць большай адкрытасці і еўрапеізацыі Беларусі:
• правядзенне сустрэчаў з еўрапейскімі палітыкамі і афіцыйнымі асобамі з мэтай данясення пазіцыі грамадзянскай супольнасці Беларусі;
• ініцыяванне абмеркаванняў важных для Беларусі пытанняў на міжнародных пляцоўках (саміты, канферэнцыі, ФГС, Еўрапарламент, ПАСЕ і інш.);
• распаўсюд маніторынгаў і аналітычных дакументаў;
• арганізацыя выступаў у еўрапейскіх СМІ;
• правядзенне ў ЕС кампаніі ў падтрымку танных візаў для беларусаў.
4.2.3 Грамадскі кантроль і маніторынг двухбаковых беларуска-еўрапейскіх праектаў:
• правядзенне міжнародных экспертных круглых сталоў з мэтай аналізу праектаў, пададзеных беларускім урадам у межах Усходняга партнёрства;
• правядзенне грамадскіх абмеркаванняў праектаў у межах ФГС;
• падрыхтоўка рэкамендацыяў і прапановаў па праектах для дзяржаўных органаў Беларусі і інстытутаў ЕС.
4.2.4 Падрыхтоўка і прадстаўленне праектаў, што павінны спрыяць развіццю незалежнага грамадскага сектару ў Беларусі:
• падрыхтоўка праектных прапановаў для Еўрапейскай камісіі, урадаў краінаў-сябраў ЕС, міжнародных арганізацыяў і фондаў;
• падрыхтоўка міжнародных грамадскіх праектаў у межах ФГС;
• праца па пашырэнні функцыяў і кампетэнцыяў ФГС.
4.2.5 Наладжванне абмену спецыялістамі, выкладчыкамі, студэнтамі, інфармацыяй і інш. з краінамі ЕС:
• лабіяванне пашырэння праграмаў абмену, павышэння кваліфікацыі, азнаямляльных візітаў, стажыявання для студэнтаў, выкладчыкаў, бізнесменаў, дэпутатаў;
• супольныя выдавецкія праекты;
• усталяванне і замацаванне кантактаў з еўрапейскімі універсітэтамі, даследчымі цэнтрамі, НДА, медыямі, палітыкамі і грамадскімі дзеячамі, установамі культуры;
• правядзенне дзён беларускай культуры ў краінах ЕС.
5. Выкананне Плану дзеянняў:
Для выканання дадзенага Плану дзеянняў удзельнікі Беларускага Еўрапейскага Форуму распачынаюць Еўрапейскую ініцыятыву, адкрыую для далучэння ўсіх зацікаўленых суб’ектаў. Каардынацыя дзеянняў Еўрапейскай Ініцыятывы ажыццяўляецца працоўнай групай, у склад якой уваходзяць прадстаўнікі арганізацыяў-ініцыятараў правядзення Беларускага Еўрапейскага Форуму.
Комментарий сайта charter97.org: Первое, что бросается в глаза при внимательном анализе документов «белорусского европейского форума», -- отсутствие точной формулировки, что стратегической целью участников форума является вступление Беларуси в ЕС. Как и Лукашенко, организаторы избегают конкретики, маскируясь под формулировками «европейское будущее», «евроинтеграция», «присоединение к европейской семье народов». Никак в бумагах не упоминаются и 12 условий Евросоюза по демократизации страны.
Удивляет очень вежливое отношение к белорусскому режиму. Слова «режим», «диктатура», «авторитарная власть» полностью отсутствуют. Зато употребляются термины «твое (?) правительство», «белорусский государственный аппарат», диалог между «правительством Беларуси» и Европейским Союзом. Интересно, что на 2010-2011 год (время президентской кампании) приоритетной задачей провозглашается общественный контроль за ходом диалога (имеется в виду диалог между между белорусскими влястями и ЕС) и «поднятие тем, которые должны быть на повестке дня диалога». Цели отстранения от власти последнего диктатора Европы, победы проевропейских демократических сил на президентских выборах вообще не ставятся. Абсолютно ничего не говорится о провальной политике властей в условиях экономического кризиса, о том, что суммарный внешний долг только за 9 месяцев увеличился на 6 миллиардов долларов.
Зато предлагаются странные идейки: «обучение взаимодействию с властью», «решение наиболее острых экономических проблем белорусов» (это в условиях диктатуры), «обмен опытом между белорусским государственным аппаратом и европейскими чиновниками», «лоббирование программ обмена для ДЕПУТАТОВ» (интересно, каких и чего?), а также «проведение исследований, направленных на развенчание стереотипов со стороны ЕС» (вероятно, в отношении последней диктатуры Европы?). И самое главное – разработка инвестиционных проектов для регионов Беларуси (читай, привлечение новых кредитов для диктатора Лукашенко).
В документах не нашлось места для осуждения супермасштабных военных маневров армий России и Беларуси на территории нашей страны, на которых отрабатывались агрессивные действия, даже с возможным нанесением ядерного удара, против наших соседей-членов ЕС. Нет никакой реакции также на готовность диктатора Лукашенко полноценно участвовать в операциях КСОР ОДКБ, которые направлены на защиту диктаторских режимов на постсоветском пространстве. Без внимания авторов документов остается решение белорусского правителя отказаться от значительной части экономического суверенитета и вступать во Всемирную торговую организацию не в качестве самостоятельного государства, а частью евразийского колхоза.
Самым опасным, по нашему мнению, в данных бумагах является требование «подписания соглашения о Партнерстве и сотрудничестве между РБ и ЕС и присоединение к Европейской политике соседства». Всем известно, что именно Евросоюз отказался ратифицировать Соглашение о партнерстве и сотрудничестве с Беларусью, заключенное в 1995 году, из-за массовых нарушений прав человека в Беларуси и фальсификации итогов выборов и референдумов. И именно руководство Евросоюза отказало Беларуси в присоединении к Европейской программе соседства по тем же причинам.
Реализация этих соглашений – самая большая мечта диктатора, так как означала бы полную легимитизацию режима и похороны всяких надежд на демократизацию страны. Такие договоры могут быть заключены только между демократической Беларусью и Европейским Союзом после проведения действительно свободных и демократических выборов.
Нам могут возразить, что так называемый Европейский форум является мероприятием представителей гражданского общества Беларуси, но можно напомнить, что председателем оргкомитета собрания является экс-кандидат в президенты Александр Милинкевич, который уже объявил о намерении принять участие в президентских выборах 2011 года. Кроме того, в рамках форума запланирована работа в тематической секции «Политика», модераторам которой будет советник Милинкевича Андрей Ляхович.
Мы надеемся, что участники собрания, среди которых много уважаемых и порядочных людей, обратят внимание на обозначенные нами проблемы и не станут объектами манипуляций. Люди, будьте бдительны!