Мінсельгасхарч: у Беларусі дастаткова рэсурсаў для забеспячэння ўнутранага рынку і экспарту

Источник материала:  

Мінсельгасхарч: у Беларусі дастаткова рэсурсаў для забеспячэння ўнутранага рынку і экспарту

У Беларусі дастаткова рэсурсаў для забеспячэння патрэбнасцей унутранага рынку, а таксама экспартных паставак харчовай прадукцыі. Аб гэтым заявіў начальнік галоўнага ўпраўлення знешнеэканамічнай дзейнасці Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання Аляксей Багданаў на Міжнародным аграрным анлайн-форуме, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

«Беларусь, як і многія краіны свету, сутыкнулася з праблемай каранавіруснай інфекцыі, і прымае ўсе неабходныя меры для забеспячэння здароўя грамадзян і харчовай бяспекі дзяржавы. У краіне захоўваецца дадатная дынаміка ў вытворчасці прадукцыі сельскай гаспадаркі, забеспячэнні ўнутранага рынку і развіцці гандлю. Так, за 5 месяцаў бягучага года тэмп вытворчасці валавой прадукцыі ў гаспадарках усіх катэгорый склаў 104,1 працэнта», — паведаміў начальнік упраўлення.

Паводле яго інфармацыі, вытворчасць малака павялічылася да студзеня-мая 2019 года на 5,1 працэнта, жывёлы і птушкі — на 5,3 працэнта. Рост вытворчасці сыравіны абумовіў дадатную дынаміку ў перапрацоўцы і вытворчасці гатовых прадуктаў харчавання. За пяць месяцаў 2020 года павялічаны аб’ёмы вытворчасці малочнай прадукцыі: сметанковага масла — на 4,2 працэнта, сыроў — на 8,4 працэнта, натуральнамалочнай прадукцыі — на 6,1 працэнта, сухога малака — на 10,7 працэнта. Павялічаны таксама аб’ёмы вытворчасці мяса і субпрадуктаў на 9,1 працэнта, у тым ліку ялавічыны — на 9 працэнтаў, свініны — на 9,6 працэнта, мясных кансерваў — на 13,1 працэнта. Беларускімі прадпрыемствамі выраблена 24,8 тыс. т крупяных вырабаў (рост на 26,6 працэнта).

«Мы прагназуем захаванне дадатных тэндэнцый у вытворчасці прадуктаў харчавання і, адпаведна, маем дастаткова рэсурсаў для забеспячэння патрэбнасці ўнутранага рынку, а таксама экспартных паставак прадукцыі. Гэта пацвярджаюць вынікі экспарту сельскагаспадарчай прадукцыі і прадуктаў харчавання за 4 месяцы бягучага года: ён склаў $1,8 млрд і вырас на 5,6 працэнта да студзеня-красавіка 2019 года», — адзначыў Аляксей Багданаў.

Выраслі пастаўкі малака і малочнай прадукцыі да $778 млн (тэмп росту — 108,4 працэнта), мяса і мясапрадуктаў да $320,1 млн (113,9 працэнта), рыбы і рыбнай прадукцыі да $100,3 млн (105,3 працэнта), алеяў да $88,2 млн (106,9 працэнта), водаў і алкагольных напіткаў да $62,4 млн (100,3 працэнта), бульбы да $19,6 млн. Пастаўкі ажыццяўляліся ў 92 краіны свету, у той час як у 2019 годзе — у 83 краіны.

Гаворачы аб прагнозах, начальнік упраўлення паведаміў, што па выніках года тэмп вытворчасці валавой прадукцыі ў гаспадарках усіх катэгорый прагназуецца на ўзроўні 104,5 працэнта да 2019 года. На экспарт запланавана паставіць сельгаспрадукцыі і прадуктаў харчавання на суму большую за $5,7 млрд, тэмп росту — 104,2 працэнта.

«Разам з тым ёсць праблемныя пытанні, звязаныя з негатыўнымі працэсамі ў сусветнай эканоміцы, якія складваюцца пад уплывам падзення цэн на нафту, дэвальвацыі нацыянальных валют на мэтавых рынках збыту, а таксама пандэміі віруса COVID-19. Так, сёння сярод асноўных негатыўных фактараў можна вылучыць такія, як зніжэнне даходаў дамашніх гаспадарак, а значыць і пакупной здольнасці насельніцтва, спад сусветнай кан’юнктуры цэн на малочную прадукцыю ад 10 працэнтаў да 35 працэнтаў пры ўзрастаючых аб’ёмах вытворчасці сырога малака ў свеце ў студзені-сакавіку на 2,8 працэнта, разрывы ​​лагістычных ланцужкоў пры пастаўках тавараў на рынкі далёкага замежжа і ўзмацненне канкурэнтнай барацьбы з лакальнымі вытворцамі прадуктаў харчавання і транснацыянальнымі карпарацыямі», — расказаў Аляксей Багданаў.

Паводле яго інфармацыі, для пераадолення ўплыву гэтых негатыўных працэсаў на экспартныя пастаўкі беларускіх прадуктаў харчавання Мінсельгасхарч разам з аблвыканкамамі займаецца пераарыентацыяй сыравінных патокаў на вытворчасць найбольш ліквідных і прыбытковых таварных груп. Напрыклад, пры ўзрастаючым попыце на тавары з доўгім тэрмінам прыгоднасці павялічваецца вытворчасць мясных і малочных кансерваў, масла, ультрапастэрызаванага і сухога малака, а пры спадзе попыту на сыры нарошчваецца вытворчасць традыцыйнай натуральнамалочнай прадукцыі (кефір, смятана, тварог і інш.). Кожны дзень вядзецца маніторынг кан’юнктуры цэн на знешніх рынках для вызначэння найбольш выгадных для беларускага вытворцы, падкрэсліў начальнік упраўлення.

«Дзяржаўная аграрная палітыка і прымаемыя меры рэагавання ў Беларусі дазваляюць улічваць усе змяненні на рынку прадуктаў харчавання як унутры краіны, так і за яе межамі. Таму наша краіна, маючая добры патэнцыял у аграрнай сферы, можа забяспечыць як уласную харчовую бяспеку, так і рост паставак прадуктаў харчавання ў краіны, якія сутыкнуліся з шэрагам праблем ва ўмовах пандэміі», — падкрэсліў прадстаўнік Мінсельгасхарча.

Comments are closed.

Яндекс.Метрика