Трэнінг для маладых педагогаў прайшоў у ДУА «Яслі-сад №10 г. Смаргоні»
Малады педагог, прыходзячы ў дашкольную ўстанову, вядома, валодае канкрэтнай тэарэтычнай базай для працы, але немалаважныя і асабістыя якасці, такія як жыццёвая пазіцыя, адносіны да працы, да дзяцей, да калег і ўменне ўвасабляць свае тэарэтычныя веды ў практычныя ўменні. На новым месцы працы малады педагог сутыкаецца з пэўнымі цяжкасцямі: новы калектыў, незнаёмыя дзеці, якіх бачыш упершыню, іх бацькі. Калі прыходзіць новы педагог, не ўсе бацькі гатовы адразу прыняць яго без вопыту работы, лічачы, што ў яго няма неабходных здольнасцяў для выхавання і навучання іх дзяцей. Тут маладому педагогу неабходна валодаць навыкамі розных тэхнік эфектыўных зносін, якія дапамогуць у вырашэнні праблемных сітуацый, якія ўзнікаюць у працы з дзецьмі і бацькамі. Гэта дазволіць палепшыць узаемаадносіны з навакольнымі, у педагагічным калектыве, павысіць прадуктыўнасць дзелавога ўзаемадзеяння.
У
У дзяржаўнай установе адукацыі «Яслі-сад №10 г. Смаргоні» для маладых педагогаў з мэтай павышэння ўзроўню іх прафесійнага майстэрства ў пытаннях узаемадзеяння з сем'ямі выхаванцаў быў арганізаваны трэнінг «Навучанне навыкам эфектыўных зносін». У ходзе правядзення трэнінгу выкарыстоўваліся розныя спосабы падачы матэрыялу, ўжываліся сродкі і прыёмы, якія дазволілі паспяхова вырашыць пастаўленыя задачы.
Так, з дапамогай прыёму мазгавога штурму педагогі змаглі абмеркаваць пытанне, што азначае паняцце «эфектыўныя зносіны» і як яно рэалізуецца ў педагагічным працэсе.
З мэтай развіцця здольнасці да самааналізу і самаацэнцы сваёй асобы, педагогам было прапанавана практыкаванне, якое дазволіла ацаніць наяўнасць у сабе якасцяў, неабходных для паспяховых зносін з навакольнымі.
Адным з новых напрамкаў у навыках камунікацыі з'яўляецца тэхналогія актыўнага слухання. Яе сутнасць заключаецца ў добразычлівым стаўленні да суразмоўцы, жаданні зразумець яго. Удзельнікі трэнінгу пазнаёміліся з метадамі і прыёмамі дадзенай тэхналогіі, правіламі актыўнага слухання.
Практычнае практыкаванне «Прычыны - вынікі» дазволіла маладым педагогам пабудаваць схему аналізу пэўнай педагагічнай сітуацыі ў сваёй працы, якая будзе выкарыстоўвацца пры мадэліраванні самых разнастайных сітуацый у далейшым.
Міні-разважанне ад кожнага ўдзельніка на тэму, што такое псіхалагічны кантакт і для чаго ён нам патрэбны ў зносінах з іншымі людзьмі, дазволіла педагогам вылучыць для сябе асноўныя правілы, якія патрэбны для паспяховых зносін і супрацоўніцтва з бацькамі выхаванцаў. Творчае заданне «Рукзачок» садзейнічала фарміраванню пазітыўнага самаўспрымання ў маладых педагогаў, імкнення да самаўдасканалення, усведамлення сваіх моцных і слабых бакоў у зносінах.
У завяршэнні трэнінгу ў практыкаванні «Мае рэсурсы» педагогі змаглі правесці рэфлексію, а менавіта запісаць для сябе свае рэсурсныя якасці і здольнасці - «што ў мяне ёсць, каб эфектыўна мець зносіны і паспяхова вырашаць праблемныя сітуацыі».
Сёння сістэма адукацыі пастаянна мяняецца, мяняюцца падыходы ў працы, патрэбныя новыя ідэі. Ідучы ў нагу з часам, педагог проста абавязаны самаўдасканальвацца, авалодваць інавацыйнымі тэхналогіямі навучання і выхавання дзяцей, умець эфектыўна размаўляць з бацькамі і калегамі. Мы спадзяемся, што правадзімыя трэнінгі для маладых педагогаў, дапамогуць ім у гэтым.
Вераніка ЦЫРКУНОВИЧ, педагог-псіхолаг ясляў-сада №10 г. Смаргоні.