Иностранцы жалуются на хамство в общественном транспорте
30.09.2010 10:12
—
Новости Общества
В редакцию газеты "Туризм и отдых" пришло письмо от руководителя Инфоцентра японской культуры в Минске Масако Тацуми. Гражданка Японии искренне возмущена некорректным поведением работников "Минсктранса". Ниже приводим текст письма:
"Я, Масако Тацуми, гражданка Японии, живу в Минске более 15 лет. 15 сентября 2010 года около 16.37 я с мужем села в автобус № 51 на остановке "Дмитриев Кирмаш" в районе Уручья-4. Следом за мной вошла контролер – женщина немолодая, лет 45, – и сразу потребовала с меня штраф, совсем не обращая внимания на остальных пассажиров. Едва присев, я достала из сумки талон, который контролер у меня тут же отобрала и пробила сама. Пробитый талон она мне не вернула и опять потребовала с меня штраф. Контролер сказала, что я села раньше остановки "Дмитриев Кирмаш" и что водитель видел, как я захожу на остановке "Поликлиника № 28". Но остальные пассажиры автобуса говорили, что это неправда.
Я попросила вернуть мой талон, но, выйдя на остановке "Уручье-4", контролер угрожала вызвать милицию и пробовала выкинуть талон в урну. Видимо, она хотела уничтожить доказательство, что я оплатила проезд. Но когда мой муж потребовал вернуть талон, она отдала его мне. Мы попросили ее показать удостоверение контролера, но женщина отказалась, кричала, что подаст на меня в суд. У нее на груди не было таблички. Однако у второго контролера я прочитала фамилию "Дубровская". Я обратилась к ней, но Дубровская не сказала мне фамилию и имя своей напарницы, и они вместе убежали в сторону депо Уручья-4.
Это не первый случай в моей жизни, когда контролер, увидев иностранца, сразу требует штраф за проезд, даже не проверяя других пассажиров. Мои друзья, японцы и граждане других стран, также часто говорили мне об этом. Почему так происходит с иностранцами в минском транспорте? В Японии и других странах есть такая система оплаты проезда в автобусах: рядом с водителем стоит металлический ящик, пассажир бросает в него билет или монеты и после этого входит в автобус. Думаю, что в Республике Беларусь также лучше было бы ввести такую систему, чтобы никто не смог ездить бесплатно и давать контролерам повод издеваться над пассажирами, а также портить хорошее настроение по дороге на работу и домой.
Хочу выразить благодарность минчанам, которые ехали со мной в автобусе и поддержали меня в нелегкой битве с контролером. Хочется верить, что в Минске живут доброжелательные люди, хотя я и встречаюсь с такими контролерами".
Прокомментировать письмо Масако Тацуми мы попросили популярного белорусского исполнителя Змитера Войтюшкевича. Музыкальный проект Войтюшкевича "Месяц і сонца", объединивший белорусскую и японскую народную музыку, вызвал интерес как в Беларуси, так и в Японии. Два года назад Змитер дал два концерта в Стране восходящего солнца. Автором идеи проекта, а также инициатором поездки была госпожа Тацуми. Вот что сказал Змитер Войтюшкевич:
"Мы, беларусы, псіхалагічна жывем з адчуваннем насцярожанасці і недаверу да людзей, не падобных да нас. Нават калі гэтае непадабенства толькі знешняе. Маючы досвед сумеснай працы са спадарыняй Тацумі, магу адзначыць, што жанчына яна вельмі дакладная. І калі склала скаргу і звярнулася да грамадскасці, значыць, сапраўды дапяклі. Масака Тацумі – чалавек дзеяння. І з культурнай, і з асветніцкай кропкі гледжання яна шмат робіць для беларуска-японскіх адносінаў. У Беларусі шмат замежных амбасадаў і прадстаўніцтваў, аднак асветніцкія замежныя цэнтры можна пералічыць па пальцах. Масака Тацумі з’яўляецца кіраўніком Інфацэнтра японскай культуры. І гэта вельмі важна. Нашы веды аб Японіі шмат у чым складаюцца са стэрэатыпаў, веды японцаў пра нас часцей за ўсё не складаюцца ні з чаго. Масака Тацумі адкрывае японцам Беларусь. Не Расію – Беларусь з нашай самабытнай культурай.
Масака Тацумі – не проста жанчына, якая пераехала сюды 15 гадоў назад. Гэта жанчына, якую чытаюць тысячы людзей у Японіі, якія глядзяць на Беларусь яе вачыма. Нашыя краіны настолькі адрозныя адна ад адной, што шмат што ў культуры паводзінаў, менталітэце трэба тлумачыць.
Мы пазіцыянуем сябе як нацыю гасцінную і талерантную. А тут атрымліваецца, што міф аб так званай беларускай гасціннасці разбіваецца аб некарэктныя ўчынкі злосных кантралёраў. Праблема ў тым, што мы мала размаўляем наконт гэтага. Паміж беларусамі не ўзнікае дыскусіі. Усе ведаюць, што праблемы ёсць, але іх не абмяркоўваюць, таму нічога не мяняецца. Між тым гасціннасць – гэта не толькі "чарка і шкварка". Тут закладзены нашмат больш глыбокія паняцці, якія павінны тлумачыцца яшчэ са школы. Гасціннасць павінна мець у тым ліку і карысныя для краіны вынікі. Трэба, каб нас ведалі за мяжой, каб мы раслі ў эканамічным плане. Такім грэблівым стаўленнем да замежных гасцей мы незаўважна ствараем негатыўны імідж краіны.
Мне даводзіцца шмат ездзіць па свеце. Безумоўна, у любой краіне свету можна патрапіць у непрыемнасці і быць абражаным. Аднак у большасці зведаных мною мясцін стаўленне да гасцей было вельмі паважнае і шчырае. Нам яшчэ доўга трэба расказваць пра сябе і вельмі асцярожна падбіраць дзеля гэтага словы. Аднак спачатку мы павінны ўсвядоміць, хто мы і што мы. Мы павінны любіць свет і суседзяў. Быць здольнымі вучнямі і не баяцца вучыцца. І больш падарожнічаць. У сітуацыі нетрывалага іміджу Беларусі за мяжой мы маем "шансы" стаць "краінай злосных кантралёраў".