Молодые специалисты-педагоги прибыли на Миорщину

Источник материала:  
03.09.2019 — Разное
>

 Молодые специалисты-педагоги прибыли на Миорщину Сёлета ў аддзел па адукацыі прыехалі сем маладых спецыялістаў. Чацвёра – выпускнікі вышэйшых навучальных устаноў, трое скончылі Полацкі педагагічны каледж. Новымі кадрамі папоўніліся СШ № 3 імя Я. Томкі, Дзісенская і Туркоўская школы, Міёрскія яслі-сады № 2 і № 3, раённы Цэнтр дзяцей і моладзі.

З выпускніком гістарычнага факультэта ВДУ імя П. М. Машэрава Максімам ФІЛІПОВІЧАМ пазнаёміліся 11 гадоў таму ў Цвецінскай сярэдняй школе. Мне, маладой настаўніцы, далі класнае кіраўніцтва ў пятым класе. Пяць хлопчыкаў і тры дзяўчынкі. Непасрэдныя, шчырыя, старанныя. Максім вызначаўся спакойным стрыманым характарам і разважлівасцю, цікавіўся гісторыяй і фільмамі пра Вялікую Айчынную вайну.

– У школе ў дні самакіравання падабалася весці ўрокі. Аднак канчаткова з будучай прафесіяй вызначыўся ў выпускным класе, – расказвае былы вучань.


Наша размова адбываецца за паўтара тыдня да новага навучальнага года. Максім Філіповіч сустрэне яго ў якасці настаўніка гісторыі і грамадазнаўства.


Молодые специалисты-педагоги прибыли на Миорщину За плячыма чатыры гады вучобы ва ўніверсітэце. Быў актыўным на занятках, таму залікі і экзамены нярэдка атрымліваў аўтаматам. Цікавай атрымалася археалагічная практыка пасля першага курса. У Шумілінскім раёне раскапалі скандынаўскую стаянку. Знайшлі крыжыкі, візантыйскія і арабскія манеты. Пасля другога курса вучыліся працаваць з дакументамі ў абласным архіве і музеі Шмырова.
З усмешкай прыгадвае ўчарашні студэнт, як першакурснікам сумаваў па доме. Аднакласнікі хто ў Полацк, хто ў Мінск паступілі. У Віцебску знаёмых не было. На самай першай пары сядзеў і думаў: «Калі ўсё гэта скончыцца?..»


Сваю мэту – атрымаць дыплом і ўладкавацца на працу – Максім дасягнуў. Будзе выкладаць у пяці- і дзевяцікласнікаў СШ № 3 імя Я. Томкі. Яшчэ паўстаўкі ў санаторыі «Расінка».


– Размеркаваннем задаволены, – заўважае малады настаўнік. – Многія аднагрупнікі хацелі ў Віцебску застацца. Для мяне непрынцыпова, у якой школе працаваць: сельскай ці гарадской. Вярнуўся б у сваю Цвецінскую, але яна зачынена.


Молодые специалисты-педагоги прибыли на Миорщину Педагагічны вопыт атрымліваў на практыцы ў школе № 45 г. Віцебска. Прыгадвае, як у першы дзень падышла настаўніца гісторыі і сказала: «А слабо сёння ўрок правесці?» Быў з сабой ноўтбук і 40 хвілін часу ў запасе. Паспеў падрыхтавацца, урок гісторыі Беларусі ў шостым класе атрымаўся. У мінулым годзе праходзіў практыку ў Дзісенскай школе пад кіраўніцтвам сваёй настаўніцы Ірыны Іосіфаўны Галуза.


Пасля трэцяга курса працаваў у летнім лагеры ў Шумілінскім раёне. Прызнаецца: весці ўрокі падабаецца больш, чым арганізоўваць вольны час дзяцей.


Паралельна з заняткамі на факультэце Максім скончыў ваенную кафедру. Запомнілася практыка ў вайсковых часцях у Віцебску і Заслонаве. Дарэчы, у апошняй застаўся служыць па кантракце старэйшы брат Арцём. Малодшы Уладзіслаў пойдзе ў сёмы клас.
Максім рады, што будзе працаваць непадалёку ад бацькоўскага дома. Хоць дабрацца да яго з Міёр на грамадскім транспарце праблемна. У райцэнтры жыллё знайшоў сам. Аплата за здымную кватэру – 100 долараў у месяц без уліку камунальных паслуг. Да бытавых і матэрыяльных складанасцей ставіцца з уласцівымі яму спакоем і разважлівасцю.


Гатовы да настаўніцкіх будняў. Прыступае да працы з трывалымі ведамі па прадмеце, з жаданнем вучыць і вучыцца. Цяпер мэта – сцвердзіцца ў абранай прафесіі.

Фота з архіва Максіма ФІЛІПОВІЧА.

Кацярына РЫНКЕВІЧ.

Молодые специалисты-педагоги прибыли на Миорщину Пра Міёрскі раён ураджэнка горада Крычава Магілёўскай вобласці Вікторыя БАБІЧАВА мала што ведала да размеркавання. Першае працоўнае месца выпускніцы філалагічнага факультэта ВДУ імя П. М. Машэрава – Дзісенская сярэдняя школа.

Настаўнікамі не нараджаюцца – імі становяцца. Да такой высновы Вікторыя Бабічава прыйшла падчас практыкі ў адной з віцебскіх гімназій.


– Можна прачытаць мноства кніг пра тое, як весці ўрок, але пакуль не паспрабуеш, не навучышся, – заўважае малады педагог. – Памятаю, як пісала план-канспект урока і хвалявалася, ці змагу растлумачыць вучням матэрыял. Звінеў званок, заходзіла ў клас, віталася і ўрок ішоў сваім ходам.


Практыка падчас вучобы ва ўніверсітэце яшчэ больш распаліла цікавасць да настаўніцкай прафесіі, з якой вызначылася з малых гадоў.


Маленькай дзяўчынкай Віка прыходзіла на работу да бабулі, якая вяла ў школе гурткі. Падабалася атмасфера, што панавала ў навучальнай установе. Любоў да літаратуры перадалася ад другой бабулі. Разам чыталі кнігі з яе хатняй бібліятэкі і аналізавалі сюжэты і ўчынкі герояў.Закладзенае ў сям’і падтрымалі педагогі. Абодва класныя кіраўнікі былі філолагамі. Таму ў выпускным класе Віка дакладна ведала, кім хоча стаць. Толькі замест Магілёўскага ўніверсітэта вырашыла паступаць у Віцебскі.


– Хацелася новых гарызонтаў. Дома ўсё здавалася звыклым і знаёмым. Пасля сумавала па родных мясцінах, бо прыехаць атрымлівалася нячаста, – расказвае субяседніца. – Пра вучобу ва ўніверсітэце засталіся цёплыя ўспаміны. На факультэце панавала творчая атмасфера. Выкладчыкі былі на адной хвалі са студэнтамі, не існавала межаў у зносінах паміж курсамі.


Новая старонка ў жыцці Вікторыі адгарнулася 13 жніўня. Прыехала на работу ў Дзісну. Не ведала, дзе пераначаваць у незнаёмым гарадку. Знайсці часовы прыстанак дапамагла намеснік дырэктара школы. Пасадзейнічала адміністрацыя ў пошуку пастаяннага жылля. Здымная двухпакаёвая кватэра абыдзецца маладому спецыялісту ў 50 долараў. Прывыкае да новых умоў і гарадка, пра існаванне якога раней не ведала.


– Ехала сюды з негатыўным настроем. Аднак многае аказалася не такім, як уяўляла. У маленькім горадзе адпачываеш душой. Такой нязвыклай здавалася напачатку цішыня. Вельмі здзівіла, што за адзеннем і абуткам мясцовыя жыхары вымушаны ехаць у суседнія гарады, – дзеліцца ўражаннямі Вікторыя. – Цёпла прынялі ў калектыве. Спадабалася школа. Акуратная, дагледжаная. Па ўсім відаць, што яе вельмі берагуць.


Вікторыя будзе выкладаць рускую мову і літаратуру. Ва ўсіх класах, акрамя пятага. Да работы прыступае з энтузіязмам.
– Кожная прафесія мае нюансы. Пытанне ў тым, гатовы ты іх прыняць або не, – мяркуе настаўніца. – У сваёй справе трэба імкнуцца да пастаяннага развіцця і самаўдасканалення. 

Фота з архіва Вікторыі БАБІЧАВАЙ.

Кацярына РЫНКЕВІЧ.

←Республиканский конкурс профессионального мастерства WorldSkills Belarus пройдет в мае 2020 года

Лента Новостей ТОП-Новости Беларуси
Яндекс.Метрика